27 december 2014

Review | The Hobbit 3

Tijdens het zien van deze film in de bios vroeg ik me het volgende af... bestaat er zoiets als TE episch? Ik kwam in ieder geval tot de conclusie dat als het bestaat, dat de 3e hobbit HET voorbeeld is om dat uit te leggen!

Eigenlijk was ik de hobbit nog helemaal niet zat, zoals ik eerder al hier vertelde in mijn filmoverzicht. Maar Auwch! Daar kom je na het zien van deze film op terug! Wauww! Echt ik ben gek van een beetje epische battle. Zelf een Boromir uit The lord of the rings die met 3 pijlen in z'n borst nog een laatste fatale klap uit kan delen aan de vijand vind ik fantastisch, maar dit slaat echt alles! Ze gaan maar niet dood! De ene epische slowmotion move en blik na de andere krijg je als kijker voorgeschoteld. En als je denkt dat iemand dan eindelijk het loodje heeft gelegd, komt ie weer tot leven... echt er komt geen einde aan. En dit is ongeveer 90 % van de film.... beetje jammer.

Een ander onderdeel waar ik persoonlijk me enorm op verheugde (en nee, dat is heus niet alleen maar omdat Benedict Cumberbatch de stem doet) was de draak. Maar laat die nou na 5 minuten al dood zijn.... HOE DAN! Het duurt ruim een half uur voor die stomme blauwe smurf (die grote ork eindbaas dinges met 1 arm, een soort Kaptijn Haak uit Mordor) een kopje kleiner wordt gemaakt... maar dat waar die hele reis van de hobbit om begon, een prachtige super sterke draak, daar wordt een pijltje op afgevuurd en hij is dood...

Daarnaast heb je (vooral de eerste helft van de film) het idee dat je naar een computerspel zit te kijken ipv een live action film... Het is aan de ene kant te mooi en aan de andere kant zo nep dat je ziet dat de meeste decors en grote legers met de computer zijn gemaakt.

En als klap op de vuurpijl wordt er nog een soort van houtje touwtje einde aan het hele verhaal geknoopt en dat is toch ook wel een beetje gemakkelijk... en daarbij worden de helft van de lijntjes (naar mijn idee de minder belangrijke) naadloos verbonden aan het punt waar The lord of the rings begint... maar de rest blijft een groot vraagteken... bijvoorbeeld het hele punt wat er met die hele berg en met al die dwergen gebeurt... want daar ging het hier toch om...? Waarom heb ik dan bijna 8 uur van mijn leven aan deze films gewijd?

Nou ja dwergen eigenlijk, maar dankje Gollum, jij snapt me!

post signature

Geen opmerkingen: